تحقیقات و بازاریابی صادرات به ترکیه

اگر نیاز به تحقیقات و بازاریابی برای صادرات محصول خود به ترکیه را دارید کافیست یک ایمیل با مشخصات کامل محصول و اطلاعات مورد نیازتان برای ما ارسال بفرمایید.

صادرات به ترکیه میتواند تجارتی پر سود و مستمر برای تولید کننده ایرانی باشد.

بسیاری از تولید کنندگان ایرانی در شرایط موجود که نرخ دلار رشده کرده ، قدرت خرید مردم پایین آمده و شرایطی که اپیدمی کرونا رقم زده به فکر صادرات محصولات خود هستند.درست است که کشور های دیگر نیز از همه گیری ویروس کووید-19 تحت تاثیر قرار گرفتند ولی با توجه به کمتر شدن آمار های ترکیه در روزهای گذشته ، و باز شدن برخی از مرزها پیش بینی میشود به زودی مسیر واردات و صادرات باز شده و به حجم قبلی خود باز خواهد گشت.همچنین صادرات به ترکیه میتواند عواید فراوانی را عاید تولید کننده ایرانی کند.

صادرات و بازاریابی در بازار ترکیه

هر روز ایمیل و تلفن های مختلفی از تولید کنندگان اجناس گوناگون دریافت میکنم که خواهان صادرات محصول خود به ترکیه هستند و سوالات زیادی درباره شرایط صادرات دارند. با نوشتن این متن برآن شدم تا اطلاعاتی هر چند اولیه در اختیار تولید کنندگان محترم قرار بدهم.

امیدوارم که این اطلاعات برایتان مفید واقع شود و لطفا قبل از تماس با ما این مقاله را به صورت کامل بخوانید.

اولین قدم برای صادرات دانستن این مطلب است که جنس شما قابلیت صادر شدن و فروش در ترکیه را دارد یا نه؟

اولین اطلاعاتی که نیاز به آن دارید اینهاست:

آیا سطح کیفی و استاندارد جنس تولیدی شما پاسخگوی حداقل های قانون استاندارد ترکیه هست؟

ترکیه در اکثر صنوف استانداردهای اروپا را اجرا میکند به همین دلیل سطح کیفی محصولی که به ترکیه میخواهید صادر کنید مهم است.

آیا محصول تولیدی شما قابلیت فروش در ترکیه را دارد؟یعنی آیا با فرهنگ مصرف کننده ترک سازگار است؟شاید محصولی که هم اکنون در ایران تولید میکنید با فرهنگ ما مطابقت دارد ولی در ترکیه اصلا مصرفی ندارد.

آیا توان فروش محصول خود در بازار ترکیه را دارید؟آیا شرکت تولیدی رقیبی در ترکیه دارید؟آیا قیمت محصولی که در ایران تولید میکنید قابل رقابت در بازار ترکیه است؟معمولا بخاطر مسائل اقتصادی قیمت محصول های تولید ایران پایین تر از ترکیه است ولی باز هم شما باید کاملا از قیمت های فروش در ترکیه آگاه باشید.

آیا محصولاتی که شما تولید میکنید ممنوعیت واردات کالا به کشور ترکیه را دارد؟باید دقیقا درباره این موضوع را در مراحل اول تحقیق کنید.بعضی از اجناس برای حمایت تولید کننده داخلی ترکیه ممنوعیت واردات دارند و یا با تعرفه ورودی گمرکی که وارد آن کشور میشوند.

پیدا کردن مشتری و یا حداقل مشتری هایی با پتانسیل خرید از شما.بعد از اینکه از موارد بالا اطمینان حاصل کردید و قبل از اینکه هزینه ای بابت مسائل گمرکی یا استاندارد بکنید باید مطمئن شوید که میتوانید مشتری یا نماینده ای در ترکیه پیدا کنید.با چند شرکت در ترکیه صحبت کنید و قیمت تقریبی محول خود را به آنها اعلام کنید و از قیمت های بازار ترکیه نیز آگاه شوید.

در مرحله بعد اطلاعات زیر نیز میتواند به شما کمک کند:

مقدار تولید محصول مورد نظر در ترکیه طی 3 سال گذشته

مقدار مصرف محصول مورد نظر در ترکیه طی 3 سال گذشته

مقدار صادرات محصول مورد نظر در ترکیه طی 3 سال گذشته

مقدار واردات محصول مورد نظر در ترکیه طی 3 سال گذشته

میانگین قیمتی محصول مورد نظر در ترکیه طی 3 سال گذشته

لیست شرکت های تولید کننده محصول مورد نظر در ترکیه

لیست شرکت های وارد کننده محصول مورد نظر در ترکیه

لیست شرکت های صادر کننده محصول مورد نظر در ترکیه

باید بدانید اطلاعات بالا فقط شروع پروسه صادرات به ترکیه خواهد بود و تا ارسال نهایی کالا مرحله های زیاد گرفتن استاندارد ترکیه،گرفتن تاییدیه صادرات از گمرک ایران،گرفتن تاییدیه واردات از گمرک ترکیه و …..

اگر نیاز به تحقیقات و بازاریابی برای صادرات محصول خود به ترکیه را دارید کافیست یک ایمیل با مشخصات کامل محصول و اطلاعات مورد نیاز برای ما ارسال بفرمایید.

2 thoughts on “تحقیقات و بازاریابی صادرات به ترکیه

  1. عاطفه حیدری

    سلام
    وقت بخیر
    من نیاز دارم به یک سری آمار و اطلاعات در مورد صادرات محصولات کشاورزی و رب گوجه فرنگی و کنسانتره و… به استانبول

    1. admin

      سلام لطفا اطلاعات درخواستی تون رو از طریق واتس اپ ارسال کنید تا بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!